BO PET na FachPacku – díl čtvrtý

BO PET na FachPacku – díl čtvrtý

Již počtvrté, a věřím že ne naposled, se segment BO PET zúčastnil veletrhu FachPack v Norimberku.
Jedná se o největší obalářský veletrh v Německu a tomu také odpovídá jeho velikost. Na veletrhu vystavuje okolo 1600 firem a navštíví jej za tři dny průběhu zhruba 44 000 lidí z okruhu profesionálů z celé Evropy a blízkého Východu.

Veletrh se opakuje každé dva roky po sobě a pak si dává jeden rok pauzu. V této pauze se koná jiný veletrh, InterPack.
Tímto rokem jsme uzavřeli 5 let vystavování našich výrobků a novinek v oblasti potravinářských a jiných obalů. Je pravdou, že jsme měli v plánu propagovat náš vlastní metalizátor, nový řezací stroj a další podpůrné technologie, ale investiční situace nám nedovolila tyto velké věci uskutečnit. V zásadě jsme se přesvědčili o tom, že zákazníci slyší i na to, jak firma čelí těmto „výzvám“ a ve výsledku jsme obstáli i přes absenci těchto novinek.

Letos jsme se rozhodli dát expozici nový, inovativní styl. Prolnuli jsme plastickou část vytvořenou našimi metalizovanými fóliemi jen se základními údaji o výrobních možnostech technologie BO PET. Volný prostor, lesk a umístění v blízkosti vstupu do pavilonu, pak zajistilo velkou rozpoznatelnost a viditelnost bez nutnosti extrémního marketingu.

Na stánku jsme uvítali více jak 40 našich stávajících zákazníků a podařilo se nám domluvit velmi slibné posuny v nových projektech. Zaujali jsme také zákazníky, kteří od nás v minulosti odešli, a dohodli obchody přímo na stánku. Další plány nových projektů firem jsou nyní na stole a jsou stále blíže realizaci.

Veletrh nám umožnil jednat na stáncích našich potenciálních zákazníků s ukázkou výsledných produktů, což nám dodá lepší představu ohledně možnosti využití jiných vlastností fólií, než na jakých náš zákazník trvá. Ty mohou být v důsledku přidanou hodnotou k úspěšnému vstupu k novému zákazníkovi. Získali jsme přes 55 nových kontaktů, které bude nutné vytěžit a přetavit do spolupráce. Obhlédli jsme si také stánky našich konkurentů Evropských, ale i těch z Blízkého východu. Bylo zajímavé číst o zástupu výrobků s předponami jako bio-, recycle-, r-, sustanable atd.

Také na náš stánek se přišli podívat naši konkurenti. Například společnost SRF, která bude naším přímým konkurentem na trhu s transparentní fólií po otevření nové 10metrové linky v únoru 2020. Dále i Jindal a výhradní distributor Polyplexu, švýcarská firma TPL. S tou jsme otevřeli projekty na dodávání barevných modrých a červených 36my a 50my fólií.

Tak jako v předchozích letech jsme na stánku propagovali i profily. Jejich prodejce Tomáš Zmrzlík si veletrh pochvaloval a odnesl si příslib zajímavých objednávek. Věřím, že se mu je podaří zrealizovat. Také pro něj byl veletrh možností nahlédnout, co nového nabízí jeho konkurenti.

Velké obavy z oslabování německé ekonomiky a automobilového průmyslu se projevily v diskuzích i na našem stánku a jen další měsíce ukáží, jak moc ovlivní výrobu u nás ve Fatře.